piektdiena, 2011. gada 18. februāris

Asinaina sestdiena

Man nav cita varda, ar ko vel labak raksturot aizvadito sestdienu. Ta tiesham bija asinjaina. Tachu bez panikas- es esmu vienaa gabalaa un ari visi parejie rinkonieshi. Asinis teceja gotinjai, jo ta tika nokauta. Katru sestdienas ritu stradnieki nokauj vienu govi. Iespejams,ka shoreiz tas bija govs virs, tik smalkas detaljas es vairs nemaniju. Vietejie man stasta tadu joku, ka bullim vislielakais dzives apvainojums ir tads,ka to pec naves sauc par govi : D
Tatad nokauto ragu lopu sadalija visadas daljas- kada aizgaja tirdznieciba vietejiem ljaudim, otra puse- visai Rinkonas saimei partikai visai nedelai. Un es par to rikigi nobrinijos,ka ar vienu tadu lopinju pietiek apm 16 cilvekiem est te katru dienu plus vel apmeram 30 pircejiem, kuri katrs pirka vairakus kg savam gimenem. Man bija ta neaizmirstama pieredze but virtuve kopa ar vecakajam meitenem, mums bija jasadala dazadas govs dalas ipashos gabalinos. Tad nu es biju govej tik tuvu ka vel nekad… biju gan vinjas plaushaas,gan elpvadaa, gan sirsninjas iekspuse, gan visadas citas miesas daljas. WOW! Un tas jocigakais tas,ka vietam vinja bija vel gluzi silta… un tik daudz asinju. Es loti atvainojos tiem,kam vajaki nervi, bet man dikti gribejas padalitis shaja notikuma,jo nekad neko tadu nebiju darijusi. Apmeram stundu es tur njeemos ar lielu nazi pa dazadam govs sastavdalam…lidz man konkreti kluva slikti un es kjeros pie daudz patikamaka darbinja- pie kaut kad bez asinim. Tas bija kads loti salds un patikams pienakums- taisijam Veltai kuku. Svetdien svinejam vinjas 50 gadu darba muuzu Rinkona. 25.februari vinjai bus ari dzives jubileja- 75 gadi… un lielaka dala no tiem pavaditi Rinkona, chakli, neatlaidigi un nemitigi stradajot. Tad nu vinja noteikti bija pelnijusi milzu kuku, kada mums izdevas. Man bija uzticets dekoreshanas darbs. Ai, ka man tas patika pec visas dienas asinim! Putoju tadu varen saldu glazuras masu, ko pec tam ar visadam kiimijam krasoju vajadzigajos tonjos. Kuka sanaca garda gan iekspuse, gan vizulai atzistama ari no arpuses. Loti ceru,ka kadreiz pietiks laika ari, lai pieliktu kadu bildi.
Pie tas sestdienas vel varu pieminet to,ka es laikam iepriekseja raksta par 1 menesi prom no Latvijas parak atri sapriecajos par to,ka esmu pieradusi pie dzivas radibinjas shai puse. Man nu atkal ir bijusi jauni nakts piedzivojumi. Lielie naktstaureni ir pasakushi triekties man piere! Ja- tieshi piere! Un kapec? Kapec vinjiem kas tads butu jadara? Un tad vel tadas jaunas melnas vaboles uzradushas, kas lien zem palaga un vel visur citur, kur galigi nav pieklajigi list…briesmiga sajuta!!! Un tad vel tie tarakai..ai …bet paldies Dievam prêt tiem man Velta iedeva skudru indi, kas der ari prusakiem. Inde ir balts,smalks pulveritis, kuru paber uz gridas un no rita izslauka kritushos. Laba manta! Iesaku : )

1 komentārs:

  1. Nu varbūt Latvijā varēsi Lauksaimniecības tehnikumā stāstīt govs anatomiju :D hehe Malacis!

    AtbildētDzēst