otrdiena, 2011. gada 22. marts

Teeva diena

19. un 20.martaa bija svetki- Teva diena! Un ``ballite`` bija tieshi tas,kas man bija nepiecieshams. Rezims un ierasta dienas kartiba, protams, ir vertiba, tachu man ka nedaudz radosham un reizem spontanam cilvekam dikti prasijas kaut kas citadaks- un bija! Un bija tik skaisti! Sestdien bija paredzota verieniga skolenu sagatavota programma skola visiem teviem, pec tam pamatigs futbola machs. Iepriekseja diena gan specigi lija un ari vakara saaka nakt tumshi makonji, kuri liecinaja par to,ka nakti lis vel vairak. Lietus te visu atcelj. Bet berni tik loti gaidija shos svetkus, jo tad bija ceriba satikt savus vecakus. Ja list, cels ir gandriz neizbraucams…lidz ar to neviens te netiek. Dazas meitenes jau pirms sestdienas saka raudat, jo saprata, ka lietus dara savu. Ari kadi lielie jau saka sudzeties,ka svetki neizdosies. Bet man bija ticiba, ka svetkiem ir janotiek! Un es jau piektdienas pateicos Dievam par to,ka sestdien nebus lietus un viss ieceretais vares izdoties! Un Dievs panjema manu mazo ticibas lugshanu un parverta to liela, varena, saulaina diena, kad ne mirkli nenokrita ne pilites lietus, tapat ari pec tam vakara, kad vecaki vareja doties majas pa puslidz sausu celju. Kadi brauca ar riteni, kadi jaja ar zirgu, dazi atnaca kajam ( tie,kas dzivo ta tuvak- nu ap 15, 20 km).
Sestdiena ka jau vienmer sakas ar brokastim, kad man Veltina saka,ka man janogarsho kads jauns ediens. Ok, es, protams, uzreiz tam keros klat. Nosaukums- pataska!Tas tads zupas un putras krustojums, tur ieksa varita kukuruza un kaut kada galjinja, viss maigi brungana toni. Edu un atzinu par labu esam. Labi gan, ka man tikai pec tam pateica, kaa shis ediens gatavots. Ja es to butu zinajusi ieprieks, tad laikam nebutu edusi : D Tatad shis tradicionalais bolivieshu brokastu ediens tiek gatavots ta,ka liela katla liek varities liellopa galvu- nu tadu – ar visu,visu kas vien ir galvaa ieksha : ) Vaara tik ilgi,kamer visas smadzenites un parejie labumi atdalas...tad pieliek kukuruzu, kadu garshvielinu un visi ed laimigi, vederus glaudidami. Specigi, ne? : D Ondina speciali izmekleja meles gala gabalinju : D Es papildporciju nemekleju...
Tad skola bija briniskiga svetku programma ar dziesmam, dzejam, dramam, uzrunam. Un ja man kadreiz ir licies, ka es skolas laika diezgan izteiksmigi un skaisti skaitiju dzeju, tad tagad es ar savu prasmi nobaleju : D Ka tie bolivieshu skaita dzeju! Ak! Vinjiem ir tadas varenas balsis, smeldze, izteiksme, staja, parlieciba un tam visam klat nak kustibas! Vinji ar rokam un visu kermeni attelo visu, ko vien dzejola teksts lauj paradit. Apbrinojami un loti specigi ! Pasakums notika veselu stundu, kuras laika visi staveja kajas- ka jau vienmer skolas lielajos pasakumos. Tikai teviem bija nolikti ipashie svetku kresli- zilie plastmasas : ) Un atceros ka mes skolas laika nespejam mierigi nosedet kaut kados oficialajos pasakumos, gribejas didities. Tachu bolivieshiem speja veselu stundu mierigi nostavet ierindaa ! Vot, disciplina ! Diemzel ne visiem bija atbraukusi teti, tapec dazi sho pasakumu iztureja ar nedaudz mitram actinjam…bet visi tomer turejas ka viri ! Tad notika neparasts tevu sveikshanas akts, kad visi tevi (esoshie un toposhie) nostajas prieksa un VISI skoleni, skolotaji, vecaki, ciemini gaja vinjiem garam un spieda roku. Nu tas ir apmeram 200 rokasspiedienu katram tevam- varena tradicija ! Kad tevi ar skolotajiem bija notiesajushi milzigo, zilo svetku kuku, tad pamatskolas skoleni uzvilka sporta terpus un steidzas un futbola laukumu, kur jau kads citigi ar pelniem bija noberis laukuma linijas un puikas ieprieks bija atbrivojushi laukumu no liellopu brunajam ``kuukaam`` : ) Vareja sakties ilgi gaiditais futbola chempions starp klasem. Un to skatities bija atnakusi gandriz visa Rinkona, protams. Un tas ``krutakais`` bija tas,ka skolotajs Erlins bija izvilcis lielas tumbas,kas darbojas uz kaut kadu motorinju vai akumulatoru un visu speelju laikaa bija muzika! Es teikshu,ka riktigs tucenieks : D Shakira apmeram reizi pusstundas dziedaja savu ``Vakaa vakaa`` dziesmu. Un liels bija mans parsteigums, kad peksni sadzirdeju krievu valodu. Kas tad tur? Pashas Tatu meitenes bija ieklautas svetku programma ar savu hitu `` Ja sashla suma``...nezinaju, vai smieties vai raudat : D Tapec es labak smejos. Bet bija tik labi dzirdet skalu muziku. Zinu jau zinu- vajag tak klausities dabas skanjas un ieklausities klusumaa utt... bet reizem ta gribas kaut ko ritmisku un liganu...un skalu! Ok, bet bolivieshi mak spelet futbolu! Lai ari man lielais bralis rakstija,ka Latvija esot uzvarejusi Boliviju futbola machaa kaut kad nesen, tomer shejienes jaunieshi spele ar neredzetu azartu un energiju! Latvijaa pamatskolas meitenes parasti tikai pastaigajas pa laukumu : D (Nu es no savas jaunibas pieredzes saku), bet shis meitenes skrien lidz pedejam speku izsikumam un cinas lidz galam! Bija ari pieaugusho komanda no blakus ciemata Bokainas- wow! Tie nu gan bija satrenejushies un lika nobalet Rinkonas viru komandai. Tie uz laukuma radija ne vienu vien elpu aizraujoshu kombinaciju. Un es varu teikt,ka ar tik lielu interesi es vel nekad nebiju verojusi futbolu! Skaisti! Vel bez parliecinoshajam kaju un bumbas kombinacijam mani prieceja tas,kas notita ap un virs laukuma speelju un Starplaiku laika. Piemeram, viena pauzite pasha laukuma vidu atnaca MILZU cuku mamma ar 5 vai 6 cuuku berniem. Vinja peksni nokrita un visi mazi cuukuliishi saka NEZEELIGI est savu mamminju. Tik skaists un iespaidigs baroshanas process – visi bija sajusma! Tads priekshnesums noteikti parspej jebkuras karsejmeitenes, ko medz laist uz laukuma izklaides nolukos : )
Un dienas beigas mes ar Ondinu vel aizgajam uz to pashu laukumu paverot pilnmenesha atnakshanu, uzkapshanu un ta dialogu ar makoniem. Mums prieksa bija sapulcejushas lielaas govis, kas raami gremoja dienas laikaa saesto, visapkart sisinaja visi sienazu dzimtas parstavji un kurksteja varzu un krupju koris...bet taas debesis...fantastiskas! Wow, kas to butu domajis, ka ari gaisaa skatishanas var but tik aizraujoshi? Ondina man vispar daudz ko jau ir iemacijusi par debesu veroshanu un skiet,ka tas process viss iet tikai auguma. Rigaa jau dikti maz sanaca to galvu uz makonju pusi paverst. Tagad debesis ir mans kino!

1 komentārs:

  1. Grupa Tatū tālu tikusi :D Diez viņiem ir dziesma "Nas ņedagoņet" arī? :D

    AtbildētDzēst