piektdiena, 2011. gada 11. marts

Mana maasa daba

Ai, es laikam nekad nebeigshu brinities par manas ``lielaas maasas`` negaiditajiem elementiem … vienmer,kad man licies, ka nnu jau esmu pieradusi pie visiem knisliem, abiniekiem, rapuliem, tad uzreiz nak kartejie brinumi. Ta ari shonedel. Piemeram, es redzeju kukaini, kas bija skudras un lapsenes krustojums! Un nopietni! Tas krasas ka lapsenei un izmers ari, bet kermenis ka skudrai…tik jocigi…ka zi, ko tie kukainji dara,kad izsledz elektribu…
Tad vel mana vannas istaba bija ieradies kukainis, kas it ka ir taurenis, bet ar 8 kajam. Un dibengala vinjam bija tada ka zivs astite- tada skelta. Vins tur sedeja uz sienas 2 dienas. Un tagad kermenis ir pazudis- tikai sparni vien palikusi. Es zinu,ka tas varbut izklausas pec zinatniskas fantastikas murgiem, bet ta ir mana ikdiena!
Man vispar loti patik ``pasedet`` mana vannasistaba tumsa, jo tad ar lukturiti varu apskatit visus sturus- vienmer ir ieradies kads jauns ciemins. Vakar uz sienas bija plaukstas lieluma zala,zala varde. Un ne jau tada ka Latvija! Bet tada ka Bolivija- ar bumbuliishiem katra pirkstinja galinjaa. Un es netieku gudra- ka vinja un visi parejie brinumi tur vienmer noklust, jo man tak durvis un logs ir ciet. Pa kaut kadu neredzamo cauruminju laikam salien. Zuliki tadi! Vakarnakt,kad biju apskatijusi savu zaljo draudzeni, pie durvim ieraudziju lielo,melno, spalvaino tarantulu. Nodrebinajos un ashi ielecu gulta, lugdama Dievu, lai vins pa nakti neizdoma ierapot mana gulta. Dievs uzklausija : )
Tad vel vienu dienu virtuve ka jau ierasts mazgaju trakus pec brokastim. Un todien bija traks mushu uzbrukums. Odi bija pazudusi un mushas rinkoja ka trakas. Ta un es tur stavu, mazgaju traukus un ik pa laikam kadu mushu nodzenu. Tad peksni pie kajas pirksta jutu, ka pieskaras kaut kas nedaudz citadaks neka musha. Paskatos… AAA! Uzreiz iespiedzos ta ka tada meitene- tur chuuska! Ok,ta ,protams nebija baigi milziga, bet tas nemaina faktu,ka ta bija chuska pie manam kajam! Veltinja uzreiz atskreja mani glabt ar lapstu un slotu. Ta izradas ir ta saucama aklaa chuska. Un jus nemuzam neuzminesiet, kapec vinjai tads vards! Tapec,ka vinja tiesham ir akla : D Tad mes tur krietni nopulejamies,kamer uzdabujam to neaptverami kustigo zveru uz lapstas. Un tad ashi,ashi uz krasni. Tur ari beidzas chuskas dzive. Un es ta nodomaju- ir un gan nozelojama dzive, ne? Ne kaju, ne roku, pat ne acu gaismas…un janomirst uguni. Brr… paldies Dievam par rokam, kajam un acim! : )

Un vel es gribu teikt Dievam lielu paldies par to,ka Vins klausa lugshanas! Un es gribu jus visus iedroshinat lugt ar TICIBU! Pat maza lugshana ar stipru ticibu var konkreti uzreiz piepildities. Piemers no dzives. Vienu dienu uz pusdienam Ondina atnaca ar dikti sliktu pashsajutu un nemaz,nemaz nesmaidija. Tas bija pilnigs pretstats tam, kada parasti ir Ondina. Vinjai bija uzlecis asinsspiediens, kas nekad nenotiek. Bet vinjai ir jaturpina pecpusdiena labot bernu zobi. Vina aizgaja pusdienlaika atputa. Es Dievam pateicu vienu mazu lugshanu, bet ar ticibu. Es Vinjam pateicos par to,ka uzreiz pec atputas laika Ondina vares celties un justies jau daudz labak. Es vienkarsi ticeju,ka Dievs to daris. Un ka jums skiet, kas notika? Uz vakarinjam atnak smaidiga Ondina un saka,ka brinas ka pashsajuta ir mainijusies burtiski momenta. Vinja esot pusdienlaika atlaidusies gulta, bet kad celusies, tad uzreiz ir jutusies ka no nekas nebutu noticis. Dievs klausa. Un Dievam patik,ka mes ticam,ka Vins daris! Tapec, milie mani, sutiet Dievam lugshanas,kas ir pilnas ar ticibu, nevis pilnas ar gaushanos, sudzeshanos un shaubam. Dievs ir varens Dievs un Vinjam patik, ka mes apzinamies Vinja varenibu : )

Gluzi vai neticas,ka esmu prom no Latvijas jau 2 meneshus. Dieva zelastibaa esmu diezgan specigi lidz shim turejusies ari tad,kad gribas drusku paskumt... Bet tad es driz atrodu veidu, ka dzit skumjas prom. Piemeram, vienkarsi aizieju pie kadam no meitenem. Ar vinjam pat paris minutes uzreiz dod prieku un smaidu. Vinjas vienkarsi ir staigajosh piedzivojums! Piemeram, vienu dienu vinjas atskrien uz virtuvi un sauc : Profe Liene, Profe Liene! Kas tad noticis? Vinjas kaut kur nokerushas puspliktu, garkajainu caali un grib, lai es vinjas ar to nofotografeju : D Vinjas ari gribeja, lai es to paturu rokas un pec tam apedu : D Bet tas nenotika. Vinjas paris stundas patureja nabaga putnu zem gultas un tad vins aizlaidas.
Vel kadu citu dienu meitenes mani panjem sev pa vidu, lai var tuvak apskatit manu aadu un matus. Viena no meitenem prasa: Kapec tu esi tik balta? Vai jums Latvija saules nav? : )
Milu vinjas bez gala. Un vinjas ir vel viens liels iemesls, kapec esmu sheit. Lai vinjam butu kads draugs, uzmaniba,milestiba …jo gandriz nevienam citam nav laika vienkarsi pabut ar vinjam. Bet vinjas tik loti,loti to gaida…un tver katru uzmanibas graminju. Tad nu vakaros censhos ar vinjam vai nu padziedat, vai uzspelet Ligreto, vai paradit kadas bildes, sapit bizes. Un es zinu,ka aizbraucot vinjas visas man sirdii brauks lidz...

3 komentāri:

  1. Taa ari bus Lienit- tava sirds klus kaa celojoss chemodans, kas pilns ar satiktajiem cilvekiem. Un parsteidzosi, cik daudz vietas tur atrodas!!! Lienit, tik superigi lasit tavus piedzivojumus!!! Ludzam par tevi :)

    AtbildētDzēst
  2. Es izlasīju savām dzīvokļa biedrenēm priekšā šo ierakstu, visas nospriedām, ka esi drosmīga meitene, stājoties pretim visiem šitiem kustoņiem!! Lai Dievs tevi sargā riktīgi!!!

    AtbildētDzēst