pirmdiena, 2011. gada 28. marts

Marta beigas

Sho es rakstu svetdiena. Shodien pec pusdienam mes ar Ondinu gajam lielaja pastaiga. Vienkarsi briniskigi! Bijam Rinkonas kapos. Tik savadi lasit gandriz uz visiem krustiem vai kapu kopinjam kadu latvisku vardu un uzvardu…ja ta padoma-esmu tak pasaules otra mala, bet te ir tada ka maza Latvija… tad vel aizgajam lidz lidlauka pasham galam, kur sakas dzungli. Tad izmetam likumu un pa dzunglu celu nacam atpakal uz majam. Saulite karseja, odi un citi kukaini klupa mums virsu ka negudri. Viens nenormala atruma ietriecas Ondinai rikle. Garam aizgaja viens ajors ar cirvi un dunci. Laikam gaja medibas. Atradam dazus interesantus kaulus, viena putna milzu knabi, dazadas kustoniishu alinjas, skudru puuznjus kokos. Gajam garam bambusu birzitei…vejs ta puta, ka , aizverot acis, skita, ka ejam garam berzu birzei. Ondina ik pa laikam komenteja makonju situacija debesis. Un mes paspejam atgriezties majas tiesi tad,kad saka rukt perkons. Tad ,kad iziet ara no Rinkonas centra, tad tik var noticet,ka tiesham es esmu Bolivijas muza mezu vidu. Citadak ta sajuta tomer ir tada nedaudz civilizetaka…nedaudz : ) Bet liels paldies manai drushkai Ondinai par vertigo pastaigu. Vinjai vel ir paris marshruti padomaa, kurus mes veiksim kadas citas svetdienas.
Tad vel Ondinas sakara gribas pateikt tos vinjas miljos vardus, ko vinja man shodien pateica. Ka tad,kad es atbraucu uz Rinkonu, vinjai esot sakushies svetki… jo lidz tam tomer ta ikdienas rutina un visu aiznemtiba darija savu…man esot izdevies kaut drusku iedot krasainibu tam nedaudz pelekajam dzives tonim. Un vinja teica,ka tad,kad man bus jabrauc prom, vina mani ar rokam piesieshot pie galda, lai es nekur netieku : D He, he…es gan teicu,ka tada gadijuma es brauksu prom ar visu galdu : D Ak, mana mila Ondina… vienu dienu aizvaditaja nedela vina man ljava iejusties sava zobuarstes loma. Man bija dziva paciente, uz kuru es vareju drusku izmeginat dazus no vinas aparatiem. Zin ka – parasti jau pie zobuarsta tu tik noboli acis par visu to,ko tev baaz mute, bet nekad jau nesanak tos mehanismu paturet rokas. Tad man bija dikti aizraujoshi to izdarit. Un man skiet, ka es varetu pat sablombet kadu mazu caurumu : D Kurs gribetu but mans pirmais pacients?
Vai atceraties,ka es aicinaju Lugt par to brazilu pari, kuri pieskata mazako zenu internatu? Sievina Fatima jutas dikti, dikti smagi gariga zinjaa, jo te bija sakushas neskaitamas grutitas. Vina uzsaka gavet- neko needa un dzeera tikai udeni, teikdama Dievam, ka atsaks est tikai tad, kad Vins vinai skaidri atbildes par to, vai vinjiem te tiesham ir jabut. Vinja ludza un needa 4 dienas. Vinas virs vienmer naca uz edienreizem ar dikti lenu gaitu un skumigu statu. Mes riktigi pardzivojam. Bet piektaja diena vini abi smaidigi atgriezas. Dievs bija atbildejis! Vinji te paliks lidz galam : ) Paldies Dievam! Un dikti vajag turpinat vinjus abus nest uz lugshanu rokam. Viegli nav. Bet Dievs ir ar vinjiem!
Tad vel varu pateikt to,ka man ir pienacis klat kads jauns pienakums. Man izdevas vienu ``iznemt`` Veltinjai no rokam : ) Vinjai istaba vienmer ir kadi saldumi, ko meitenes pa mazaam naudinjam var nopirkt. Zin ka- vinjas visas vel aug un dikti tomer grib kaut ko saldu. Edienreizes vienmer ir tikai parasts ediens bez nekadam ekstram. Un lidz ar to Veltai vispar nebija brivi vakari, jo meitenes vienmer naca nopirkt kadu konfekti vai cepuminju. Tagad ta tirdznieciba ir pargajusi uz manu istabu! Es esmu pardeveja : ) Runa, protams, ir par arkartigu mazumtirdzniecibu, bet tomer man ir vel nebijis pienakums : ) Tapec tagad katru vakaru mana istaba ir vairakas meitenes, kas vienmer dikti nopeta visu,kas ir redzams mana istaba : ) Svetdienas gan man ir brivdiena : D
Ja runajam par kukainiem- viens jauns atkal uzradies. Es atkal biju parsteigta ne pa jokam. Kartejais krustojums. Kermenis ta ka tarakanam, bet LIDO! Un pakalkajas ta ka sienazim. Ei nnu sazin, ka tas ir gadijies : D Bet uusinjas vinjs kustina dikti skebinoshi. Seviski tad,kad uzlaizas uz mana spilvena pie manas galvinas. Un prusaki turbina apdzivot manus skapjus : ( un lai cik tas jocigi nebutu, es nevilus salidzinu vinus ar manam 60 chikam. Ta lidziba ir tada. Tad,kad vakar uznak tumsa, tad it ka vinjus nevar ne redzet, ne dzirdet. Bet tad,kad uzspidina, gaismu, tad atklajas vairaki ``tusetaji``. Ta manas chikas vakaros medz darit. Izlien ara un skatas zvaigznes, menesi, plaapla, suuc savu ``mati``. Bet vienmer vinas jadeen atpakal istabas. Prusakus gan es nedzenu atpakal skapi, bet meginu atri nospiest. Prusaku berninjus es jau spiezu ar plikam rokam. Ar laiku pierod.
Tad vel man interesante verot to,ka te VISS var sapelet. Biju dikti parsteigta atklajot, ka vairakas drebes, kuras nebijus sen vilkusi, skapi jau parklajushas ar nelielu pelejuma kartu. Pele manas adas kurpes, dazas bolivianu naudas bananotes, jebkurs auglis, kurs pastav istaba ilgak par vienu dienu. Tas mitrums, kas te ir, skar it visu. Tagad es saku saprast, kapec daudziem gandriz viss stav plastmasas maisinjos…
Vakar izvariju bananu zapti : ) apmeram 2,5 stundas staveju pie lielas, KARSTAS krasns, maisidama lielo gardumu. Un varat iedomaties to sajutu, kad tev jau ta ir karsts, bet tu vel stavi pie karstuma… nemaisiti nevar, jo tad sanak melna. Vai jus kadreiz esat varijushi bananu zapti? DIKTI garda!!!!! Un bananu sviestmaizes ari ir superigas. Kas to butu domajis, ka es ta iemileshu bananu…
Vel kada loti forsha lieta bija vakar vakara. Iegaju viena no meitenu istabinjam. Vinas tur tadas galigi piekusushas gulshnaja. Sakam runaties. Vinjas man uzprasija, ka es te vispar izdomaju braukt. Tad nu es saku stastit visu, ka tas bija. Vispar interesanti to bija atcereties, jo nebiju par to vispar vairs domajusi. Un es runaju un runaju... un viena mirkli pati gandriz apstulbu no ta fakta, ka es tiesham visu speju pateikt spaniski. Un meitenes tik uzmanigi klausas un maj ar galvu, zinodamas, ka ir saprotama ta doma. Un es tik dikti sapriecajos,ka es jau speju tik sakarigi kaut ko pastastit. Ikdiena jau ta ``gari`` nekad spaniski Nerunaju. Tik ta apmainos ar teikumiem. Bet izradas, ka es varu : ) un shi saruna ar meitenem iznaca tik lieliska,jo es ar vinam vareju ari parunat par to,ka Dievam patik musu lielie sapni, Vinjam patik, ja mes ludzam lietas ar ticibu…un vel sho to : ) Un shi saruna izradijas ka lielisks ``melnraksts`` sarunai, kas man gadijas shorit pie brokastu galdu. Est bija atnakusi ar 2 arsti, kas te atbraukusi uz laiku paarstet vietejos laudis. Vini man prasija, ka es te esmu gadijusies. Un tad man bija lieliska despeja vinja pastastit! Paldies Dievam par to,ka VIns man dod to pratinju pietiekami daudz, lai es spetu salikt logiskus teikumus spaniski. Reizem jau skiet, ka sarunaju kaut ko galigi skersam. Bet mani vismaz saprot : )
Pirms beidzu, vel gribeju izteikt kadu ideju. Varbut jus, miljie latvieshi, varetu izdarit tadu jauko lietu. Dabut kadu skaistu pastkartiti ar Latvijas bildi un atsutit uz to pashu adresi, ko esmu noradujusi sev tikai nevis man, bet manam draudzenem Veltai un Ondinai/ vinjam sveiciens no Latvijas butu kas LOTI ipash. Vienkarsi uzrakstiet, ka es aizlugshanas ar Rinkonu, ka piedomajat un morali atbalstat/ tas dikti, dikti iepriecinatu vinjas! Tatad/ Velta Kagis un Ondina Kremplina! Ja jums izdotos, butu vienkarsi ekselenti! Paldies! Un pagaidam viss norada uz to,ka nakam nedel lidoju uz Corumbu! Yes!! Varat man atsutit kadas sms, jo vareshu tad izlasit! Esmu dikti prieciga par to! Lai Dievs jus bagatigi sveti! Tikpat bagatigi ka Vins sveti mani!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru