pirmdiena, 2011. gada 13. jūnijs

Santa Cruz

Santa Cruz
Sho tekstu rakstu jau nedelu pec musu celojuma. Lidz shim nav sanacis laiks drukashanai. Ari tagad esmu veiksmigi iespraukusies pie datora tada maza pusstundas robinja. Pirms atminjaas atgriezos pie saviem ``arzemju`` piedzivojumiem, gribejas pieminet, ka rakstu ar ipashi `dekorativam`` rokam : D Kreisas rokas ikskis ir ar zilu nagu un ar melnu loku zem ta, tas man ir ka spilgta piemina no Cochabambas. Tagad jau saku lietot to nabaga pirkstu. Lidz shim visu dariju ar paceltu ikski : D Labajai rokai ir divas apdegumu retas. Tas dabuju tieshi pirms nedelas, glabjot mazo suniti no sliikshanas verdoshaja sunju putra. Diemzel neizdevas izglabt miljo,melno…un shiis dzivibinjas neveiksmiga glabshana uz manas rokas palika ka neliels apdegums. Putra bija tikko no plits nonemta. Lai ari lietoju ipashu gumijas cimdu karstaam lietam, tomer dazi vaaroshi pilieni atstaja pedas. Bet tagad pec nedelas ari tas sapes ir pazudushas. Tagad tikai neglitas retas palikushas. Un vel man ``patik`` mani pirkstu gali, kuri ir zaudejushi pirkstu nospiedumus veljas ziepju, trauku mazgajama lidzekla un krita del. Raibas tas manas rokas…bet pirksti vel joprojam kustas itin raiti un, paldies Dievam, varu turpinat stradat!
Tatad par abam Bolivijas lielpilsetam. Santa Cruz mani pat loti parsteidza par to,cik progresiva ta ir! Un briziem pat skita,ka es Hjustona, jo pats pilsetas centrs nudien ir bezgala moderns un daudzsolosh! Protams, kolidz tiekam kaut nedaudz prom no centra, varam redzet daudzas boliviskas norises. Visiespaidigaka vieta, protams,bija lielais tirgus. Ja man kadreiz skita, ka Rigas centraltirgus ir liels, tad tagad es uz to skatos ka uz mazu kioskinju. Santa Cruzas tirgotaju ``paradize`` ir neskaitamas reizes milzigaka. Mes paspejam apskatit tikai mazu dalinju no ta. Tur preces izkartotas pat divos stavos. Viss sastav no shauriem, abas puses nokrautiem prechu labirintiem. Starp pardeveju un pirceju vienmer notiek kauleshanas. To es ari diezgan atri no Panfilas apguvu un biju itin gandarita par ietaupitajiem bolivianiem. Viena tirgus malinja kada maza meitenite raibiem svarkiem un magnetofonu pie kajam- muzikas pavadijuma griezas un ligojas, ceredama uz kadu naudinju. Man uzreiz bija jasmaida un jaatceras musu Vecrigas dejojosha tantinja. Likas, ka raugos uz vinjas kopiju tikai auguma mazaku. Netrukst ubagotaju, kas pienak pavisam tuvu klat un piespiez ludzosho plaukstu tev gandriz pie krutim. Daudzviet pardeveji ir berni. Tadi 10, 11, 12 gadus veci ``biznesmeni``,kuri parsteidz ar savu stingribu un to,ka nelaujas kauleties. Tirgus pilns ar Armani, Gucci, Chanel un tamlidzigiem zimoliem. Par to originalitati, protams, varetu pastrideties : ) Cenas patiesiba loti normalas. Vareju atlauties vairakus boliviskus turistu niekus un vel sho to : )
Ja godigi, es vairs daudz ko no SantaCruz neatceros : D Lielako dienas dalu pavadijam tirgu, bijam dazas estuves remdet izsalkumu un slapes, pastaigajam pa daziem parkiem. Visur, kur vien vareju, izvelejos vistas galu,jo liellopa man ikdiena pietiek atliektiem galiem. Musdieniga, liela pilseta, pilna ar kontrastiem. Dienas beigas nolikam visas mantas Jansonu majas un devamies uz autobusu, lai brauktu uzzzz Cocha-Cocha-Cocha-Bambuuu : )

1 komentārs:

  1. LIenīt, Dievs tev atdarīs par taviem cietušajiem pirkstiņiem!!! Gan Viņš par tevi tā parūpēsies, ka būsi pārsteigta un dikti, dikti priecīga!!! :)
    Mīlu tevi un gaidu, lai uzsmērētu kādu Oriflame labumu uz tavām rokām! ;)
    Bučas!

    AtbildētDzēst