piektdiena, 2011. gada 22. aprīlis

Vel viena nedela zirga atruma

Tieshi tada atruma te skrien laiks. Nevar ne aci nomirkskinat, kad karteja diena ir pagajusi… shodiena tapat (19.aprilis) Shodien aprit apalji 3 meneshi, kopsh manas iebraukshanas Rinkona un 3,5 meneshus esmu prom no Latvijas. Protams…protams, ik pa laikam uznak visadas ilgas. Reizem mutee saskrien realas siekalas, domajot par kadu dzimtenes gardumu. Citreiz neizsakami pietrukst kads konkrets cilveks, kads apskaviens, kads plecs, kada saruna, kads notikums iz Latvijas dzives. Labprat ieietu vanna, izmazgatu drebes veljas mashiina, aizietu uz kino vai teatri, loti labprat paskaipotu, sazvanitos vai pachatotu ar kadu… Bet ziniet- var jau ari diezgan normali bez ta visa izdzivot, ja nav variantu! Un man nav…Un tas ir milzum vertigs rakstura trenins! Ir kadi varonigi cilveki ,kas Latvija tagad trenejas uz maratonu ( vai ne? : ) ) Bet man ir rakstura trenins katru dienu… par to esmu Dievam pateiciga. Lai ari shi pateiciba ne vienmer ir ar skalju sajusmas saucienu. Varu jums godigi pateikt. Bet pateiciba vienmer ir patiesa.
Bet kas tad ir noticis pa sho aizvadito nedelu? Svetdien ar Ondinu gajam pastaiga cauri ajoru ciematinjam. Garam maalu un dublju buudinjam ar palmu jumtiem, pari lietus izveidotam ``upitem`` celja zemakajos posmos, kur vietejas sievinjas mazgaja velju vai bernus, garam retakiem un biezakiem dzunglu plashumiem. Aizgajam lidz Rinkonas vartiem, kur ir veikals, kura nopirku sveces un vafeles, kuras ar Ondinu gardu muti majupcelja notiesajam. Vel saja nedela manaa vannas istaba ciemojas milzu tarantuls, kas lenam pa sienu lida uz leju…likas, ka man virsu, bet pa nakti vins laimiga karta nozuda tikpat atri ka bija uzradies. Vienu dienu Coumba bija tiesas prava, kur macitajam Samuelam bija jaizbrauc, lai izcinitu godigas tiesibas uz misijas nopirkto traktoru. To Bolivijas polichi bija konfiscejushi, kamer tas tika vests uz Rinkonu. Vinjiem bija aizdomas, ka tur notiek kaut kas nelegals. Ludzam un Dievs pec apmeram divu gadu gaidishanas to traktoru ljava misijai atgut. Vismaz teoretiski : ) Rinkona tagad nak rudens. Nopietni! Nesen bija dazi riiti, kad ap plkst.3 vai 4 prasijas sedzinju un brokastis edu ar jacinju! Tas kaut kas LOTI rets. Daziem kokiem lapas sak birst…un nav vairs plus 39, bet tikai 30…33….35… reizem tikai 25. Visaukstakais bija vienu riitu-tikai 17 gradi! Bet shodien atkal karsts. Pa sho nedelu esmu Veltinjai pasniegusi divas datorstundas. Vinja ir loti laba skolniece! Vel man gadijas sakert utis! Es jau ilgu laiku priecajos, ka man ir izdevies ``izmukt`` no taam gniidaam, kas te gandriz visam meitenem ir. Bet tomer dabuju. Indeju vinjas ar reti smirdigu indi un pec tam berzu matus ar veljas ziepem : ) Smirdeju drusku. Bet nu galva ir tiira. Rinkona notiek buvdarbi- tiek buveta jauna celtne, kura bus jauna telpa veikalinjam, skolas gramatnicai un misijas ofisam. Skola nosledzas pirmais trimestris, jaizliek gala atzimes. Lidz ar to man bija vairak darba ar skoleniem, kuriem ta atzime tada shvaka. Atceros, ka mes reiz skolotajam ludzamies augstakas atzimes...tagad biju ta, kurai apkart bija daudz ceribu pilnu un nedaudz izmisushu actinju. Sho svetdien man izdevas savienot savu video kameru ar televizoru un mums ar meitenem bija kino pecpusdiena ar popkornu, kuru atsutija Helena no Nova Odessas. Liels paldies! Popkorns nozuda neaptverama atruma. Liels prieks par sho pecpusdienu- meitenes bija sajusma par redzamo- paradiju gan pedejos kadrus no Rigas lidostas, gan savu skaisto Brazilijas nedelu u.c. Pashai ar bij dikti interesanti to visu atsaukt atminja : ) Tad vel ar Ondinu dauzijam papaijas palmu ar milzu mietu, dabujam papaiju – tik gards!!! Aiz muguras pupolsvetdiena, kas te varda tieshakaja nozime bija palmu svetdiena ar baznicu, kas izdekoreta ar istam dzunglu palmam! Kas par skaistumu! Piedzivota briniskiga lugshanas atbildeshana par kadas meitenes veselibu, kura vienu vakaru raustijas un raudaja karsta drudzi. Ludzam, lai vinjai driz klust labak. Jau pec stundas meitene sedeja un nakama diena smaidiga atkal gaja uz skolu. Dievs klausija lugshanu ari par Veltinjas muguru. Vinjai vienu dienu bija kads kaulins tur izgajis no vietas. Neticas, bet notika ta,ka kaulins pats atkal iegaja vieta.
Tad vel pag.ned.sanemu divas fantastiskas vestulites no Latvijas- shoreiz lielais paldies Anetei K. un Lienei P.- vinjas man sagadaja gan emocionalu, gan gastranomisku baudu. Milzu paldies! Ilgi gan naca no LV,pec zimogiem spriezot, bet kas leni nak, tas labi nak. Vienu vakaru bija uznacis ``homesickness``...lielas ilgas pec Latvijas un majam...paraudaju...bet tad jau atkal sanjemos un turpinaju iet uz prieksu!
Citu dienu internata viesojas medikji ar kaut kadu vakcinu. Meitenes sajusma ari mani pagruda zem adatas un nu esmu poteta pret kaut kadu tatunu vai nez ka to sauc...isti nesapratu,kas tas ir, bet medmasinjas teica,ka man ari vajag. OK. Nu esmu imuna pret kaut kadu vietejo kaiti !
Viss notiek. Vel joprojam esmu istaja vieta un istaja laika. Un beigas gribu runat Pavila vardiem : `` Jo Dievs ir mans liecinieks, ka es ilgojos pec jums visiem ar Kristus Jezus sirsnibu. Un to es ludzu, lai jusu milestiba vienumer, pari pluzdama pieaugtu visaa atzinja un pilniba.`` (Fil.1:8,9) Amen!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru