sestdiena, 2011. gada 9. aprīlis

Karaliska brivdiena

Ak,miljie, kada man vakar (otrdien,5.aprilis) bija diena! Ta ka bija apritejushas 90 dienas,kops biju iebraukusi Brazilija, man vajadzeja doties uz robezu, lai oficiali izbrauktu no Brazilijas un beidzot oficiali ar zimogiem iebrauktu Bolivija. Tas nozimeja,ka man kopa ar macitaju bija jalido uz Puerto Suarez ta ka vins to dara katru otrdienu, ja vien negadas kaut kas neparedzets. No rita gan drusku lija un spilgti oranzajaas debesis ruca perkons, tomer jau neilgi pec 8 varejam doties uz lidlauku. Mums pievienojas ari direktore Panfila, jo vinjai bija vesela papiru tonna, kas jaaizved uz rajona izglitibas parvaldi. Ta ka Rinkonas skola nav vieniga, kas ir vinjas gadiba, papiru vienmer ir loti daudz. Rinkonas skolai ir 9 filiales- mazinjas skolinjas kaut kur dzunglu nosturos te, apkarteja radiusa. Tatad Panfilai ir jaaprupe 10 skolas!!!
Macitajam vienmer lidz ir LOTI garsh pirkumu un veicamo darbu saraksts, jo vinjam pa paris stundam arpasaule ir jasagada viss,kas vajadzigs, lai visa Rinkonas saime varetu nedelu ``izdzivot``. Tapec vinja rokas ir milzu atbildiba un pamatiga skrieshana.
Pirmo reizi lidoju ar slaveno Rinkonas avionu (ta te vienmer,vienmer sauc lidmashinu). mazais gaisa kugis izradijas daudz mazaks neka es biju iedomajusies. To Panfila ar Samuelu izstuma no garazas tik viegli ta ka kaut kadu riteni. Atri iemetam tur dazas vajadzigas somas un tikpat atri jau pacelamies gaisa. Macitajs ar lidmashinu darbojas tikpat viegli un veikli ka ar jebkuru sadzives prieksmetu. Vareju tikai nobrinities par to,cik elementari tas izskatijas. Vienu bridi aviona vadiba tika Panfilas rokas (prieksa ir divas sturites) un tad nu vinja uztaisija paris jautrus mirklus debesis, drusku mus paraustot un pakratot. Ari vinja ir teicama pilote.
Lidojam tieshi zem makoniem un zem mums- mezi,mezi,mezi...drusku kads udens plekitis un tad atka mezi, mezi,mezi....Dzivojot Rinkonas seta, skiet, ka nemaz tados dzunglos neesam, jo visas svarigakas izdzivoshanas ertibas it ka ir. Bet tad,kad tu redzi, kada nekurienes vidu tu patiesiba esi, tad drusku citadaks tas skats uz dzivi...tas vairak palidz novertet to, cik ARKARTIGI svariga ir Rinkonas misija shaja apkaime, kur ir dzungli,dzungli un velreiz dzungli, bet taja pasha laika ari tur dzivo daudzi cilveki,kam nepiecieshama vests par Kristu, izglitiba, mediciniska un cita veida palidziba. Velreiz milzu paldies Dievam par to, ka pastav Rinkonas misija!
Kad tuvojamies lidostai, soma sajutu kaut ko neparastu un loti parsteidzosu. Pat nedaudz sabijos- novibreja un nopiksteja mans telefons! Nespeju pat noticet- jau tur gaisa saka darboties seeeen neredzeta zona : ) Ai,ka es nopriecajos! Uzreiz vareju izlasit paris jaukas zinjas no Latvijas un ashi atbildet, vel makonjos esot.
Nolaidamies Puerto Suarez mazaja lidosta, macitajs atri panema tur atstato misija auto un devamies uz Puertas centru, kur vins skreja veikt pirmos darijumus kadas iestades, kamer Panfila veica neskaitamo papiru kopeshanas un iespiraleshanas darbus. Talak devamies uz izglitibas parvaldi. Tads patumsh kantoritis, kur uz sienam saliktas kadas svetbildes un Bolivijas vesturisko varonju portreti. Tur sradajoshie veltija man paris izbrinitus skatienus, viens virins ``pazimejas`` ar savam anglu valodas zinashanam, pasakot man paris reizes ``Yes,yes , Ok,Ok``. Kamer Jansonu paris kartoja papirus, man bija iespeja pastaigat gar fantastisko Pantanala ezera krastmalu. Kas to butu domajis,ka Puerta var but tik skaista vietinja ar tiesham gliti sakoptu parku un gaumigu platformu pie ezera, kur sedet un baudit skatu. Vienigie, kas tur pastaigajas bija parishi. Un nav jau nekads brinums- tur ta atmosfera dikti romantiska : ) Ezera otra krasta vareni kalni,debesis peldeja cakaini makonji, kaut kur taluma vareja redzet, ka list, bet mans virs galvas tikai spoza saulite. Un vel idealaku sho mirkli padarija divi loti ipashi zvani no Latvijas un vairakas iszinjas : ) Gruti pat bija noticet, ka tiesham vareju sazinaties ar majam.
Kad papiri bija nokartoti, steidzamies uz Braziliju- uz pilsetu Corumba, kur katru nedelu macitajs dodas sanemt pastu un nosutit to,kas sutams, ka ari veic visdazadakos pirkumus misijas un tas lauzu vajadzibam. Kamer vins skraidija, pildidams pirkumu sarakstu, mus ar Panfilu izlaida nedaudz meitenigaka rajona, kur mes varejam drusku ``pakemmet`` aksesuaru, kosmetikas un citu nieku veikalus. Pirmaja mirkli pat nezinaju,ka tada veikala jauzvedas : D Bet tad jau apradu no skaista raibuma un pat speju sev kaut ko iegadaties. Meitenes, jums dikti patiks mani jaunie auskari! : )
Mums ar Panfilu bija dota stunda, bet ta ka nepaskatijamies, kad ta stunda sakas, mes drusku nokavejamies...drusku...par 40 min : ) Bet Panfila Samuelam nopirka konfektes un vins mums piedeva! Tad devamies paest. O, tie ari bija isti svetki,jo vareju palutinat vederu ar lietam, ko parasti nedabuju. Es edu vistinju!!! Ta laikam bija viena no manas dzives gardakajam vistam! Un vel sho to sen estu nobaudiju. Edam skaista estuve, kur pardeva t-kreklus ar Pantanala ezera simboliem. Un man tagad ir jauns t-krekls : ) Panfila uzdavinaja. Es laikam sen nebiju ta priecajusis par jaunu t-kreklu : ) Tagad visu jauno dikti,dikti noverteju!
Tad milzu atruma nopirkam darzenus un citus vertigus produktus. Es nopirku veselu maisu ar aboliem- taisishu abolu enpanadas : ) Tie tadi rausishi, ko parasti taisa ar sieru, bet es gribu pameginat ar aboliem. Noteikti bus labi!
Ta ka laiks izsika nemanamos tempos, mums bija ar mashinu jalido uz Brazilijas robezu, lai mani ``izzimogotu`` ara no valsts. Tur problemu nebija. Tas sakas tad,kad gribeju dabut Bolivijas zimogu, kas vienlaicigi ir ari viza. Ar Panfilu iegajam tada loti ``boliviska`` kantori. Tas dod loti precizu pirmo iespaidu par pashu Boliviju : D Pie 3 galdinjiem sedeja nosvidushi virini ar parak dzili atpogatiem krekliniem, kas laikam gludekli nekad vel nebija redzejusi. Pie sienam ar skochu salimetu kalendari un atkal Bolvijas vestures varonji. Shur tur skochs bija tapat pielimets. Virins, kas mani ``apkalpoja`` bija dikti mazins un ar gariem nagiem. Vins nobrinijas par manu pasi, prasija, kur tada Latvija atrodas. Un tad vins paprasija jautajumu, kas mani apleja ka ar aukstu dushu. Kur ir tava dzeltena drudza poteshanas pase? UPS!!!! Man tada,protams, ir, bet es pilnigi biju aizmirsusi, ka man tada ir un ka man tada vajadzes pie robezas…Panfila gan meginaja kaut ka izlugties, lai vins man iedod zimogu,paskaidrodama, ka esmu to aizmirsusi majas, bet mazais oficieritis bija dikti spitigs. Un ta nu mes gariem gjiimjiem atstajam kantori. Pulkstens jau gandriz 16… mums lidz 17 vajag paspet atpakal Puertas lidosta, lai varam vel pa gaismu atgriezties Rinkona. Un bez Bolivijas vizas Rinkona atgriezties nebutu velams, jo tad es velreiz uz robezu tiktu pec nedelas…un tur rastos problemas ar to,ka es vairs neesmu Brazilija un vel neesmu Bolivija. Vinji prasitu, kur esmu pa to laiku bijusi un Jansoni teica,ka vini gribetu mani ielikt cietuma… bet es ticu,ka vinji par to cietumu tomer drusku parspileja… Lai un ka mums bija nepiecieshams kaut kadas risinajums. Paldies Dievam macitajam ar kundzi galva strada loti labi. Atri atgriezamies Puertas centra, kur ir kaut kads kantoris, kur stradaja Samuela pazinja, kurs taisa visadus dokumentus. Pateicoties draudzigai sarunai un vel daziem elementiem, shis kungs man uzrakstija jaunu dzeltena drudza pasi. Tur es tiku pie jauna uzvarde- Liene Latvijas : ) Vins nedaudz kludijas pases datu nolasishana… bet nekas, kluda tika labota. Interesanti gan bija tas,ka tur ierakstija, ka mana pote ir veikta 2008.gada augusta. Vins to pamatoja ar to,ka parak biezi nevarot poteties…OK.
Tad mes ar Panfilu atri sameklejam taksi,kas mus aizveda atpakal uz robezu. Pa to laiku macitajs steidza veikt vel kadus pirkumus Puertas tirgu. Mums laimejas ar to,ka taksometra shoferis izradijas pazinja tam muitas mazajam oficierim. Vins mums solijas palidzet, ja kaut kas nebus kartiba. Iegajam atkal jau minetaja kantori. Mazais virins ar savu kolegi dikti aizdomigi apskatija mani poteshanas pasi, kaut ko tur grozija un kasija. Prasija, kur es tadu dabuju, cik par to samaksaju. Vislabakais jautajums bija tads- kapec es esmu Bolivija sanemusi dzeltena drudza poti 2008.gada,bet mana pase neuzradas,ka es taja gada esmu bijusi Bolivija? Loti labs jautajums, vai ne? Paldies Dievam man lidzas bija Panfila, kura ar savu fantastiko gudribu vinjiem atbildeja ar pretjautajumu: Bet vai tad vinja nevaretu kops ta laika nomainit savu pasi? Nu tad mazie virinji saskatijas un teica: nu jaa, ta vispar varetu but... Lai gan ipashu ticibu vinju acis nemaniju. Varbut mums palidzeja ari tas,ka musu taksometra shoferitis turpar ar mums staveja un iespejams bez vardiem tiem valsts viriem pauda vesti,ka mes esam ``savejie``. Bet beigu beigas tomer man iedeva aizpildit nepicieshamo papiriti un iespieda pase svarigo zimogu, ka varu palikt Bolivija uz 90 dienam! YES!! Beigas mazais virins pat saka smaidit un prasija, ka tad mani isti sauc un no kurienes tad esmu.
Tad veja atruma traucamies atpakal uz Puertas tirgu, kur macitajs vel joprojam veica pirkumus. Drusku pavadijam vel laiku vieteja ``lielveikala``. Tur tik interesanti bija redzet visas tas kruzites, skivjus, karotes, tualetes papiru, cepumus un citus produktus, kurus katru dienu lietojam Rinkona. Nu man bija skaidrs, no kurienes tas viss nak. Veikala vidu sedeja tris dushigas sievienjas ar garam, garam, biezam, biezam bizem. Vinas tur faseja pupinjas pa mazakiem maisinjiem. Visam precem veikala cenas bija ar roku un markeri rakstitas. Labs veikals! Mashina bija piekrameta PILNA,PILNA. Es zem tualetes papiru pakam : ) Steidzam vel iebraukt macitaja Puertas majas, lai ieskrietu tualete un panjemtu tur atstatas pacinjas no vecakiem, kas suta saviem milajiem kadus pilsetas labumus. Un tad veikli uz lidostu. Es pa celam nodomaju- mes nemuzam to visu produktu kalnu nesadabusim miniaturaja lidmashinite. Tachu viens no macitaja Dieva dotajiem talantiem ir kravashanas talants. Visam pietika vieta. Tika izmantots katrs centimetrins. Man tika iekartots sedeklis uz risu pakam. Veikli pacelamies gaisa un bija jau atkal virs muza meziem. Saulite makonjus krasoja neparastos tonjos un telefona zona pamazam atkal atstaja manu mobilo...nolaidamies Rinkona, kur pa lidlauku gausi stebereja govis. Tur pa dienu bija traki lijis- vieni dubli. Un dubli te ir LOTI dublaini!!! Virtuve mani gaidija vakarinjas un milja Veltinja. Mums pievienojas Ondina , kurai bija atnakusi pacinja no Helenas no Nova Odessas draudzes. Taja bija ari vestulite man! Liels paldies Helenai par atsutitajiem labumiem un milajem vardiem! Noteikti sekos atbilde!
Kad atgriezos internata...ak...bija tada sajuta,ka esmu bijusi prom dikti ilgi, jo meitenes mani ta sveica it ka es nebutu menesi redzeta. Mazakas skatijas uz mani lielam acim un teica : Mes jau pa dienu raudajam, jo domajam, ka jus esat atgriezusies Latvija un pie mums vairs nebusiet. Meitenes mani stipri,stipri samiljoja. Prasija, ka izskatas pilseta. Tas, kuram taja diena bija paredzeta anglu valoda, izteica,ka esot bijis skumigi bez profes Lienes... man gandriz sirsnina izkusa pec shi vakara... ka es milu savas 60 chikas! Pastastiju vinjam, ka nu es varu likumigi te palikt lidz junija beigam... un visas vienmer prasija- un kas pec tam? Un kad es atgrieziso? Man nebija, ko atbildet… tikai tas, ko saku vinjam vienmer- ka Dievs bus lemis…
Shi otrdiena paskreja tik zibenigi. Paldies Dievam, ka man tomer izdevas dabut manu vizu. Nu laikam piepildisies mans sapnis un Panfilas solijums mani aizvest uz Santa Cruz pilsetu! Lai tur dotos, vajadziga viza. Un man ir : ) Ta ka loti gaidu musu celojumu!
Majupcela Panfila gan man veltija zimigu tekstu: par shadu trakumu ar vizu man vajadzes parcelt savu bileti un palikt Rinkona lidz macibu gada beigam…zinaju, ka vinja joko. Bet katra joka ir dalja patiesibas. Un izklausijas, ka shoreiz ta patiesibas deva bija nedaudz lielaka ka parasti…
Un paldies Dievam, ka misijai ir lidmashina un tik loti gudrs, talantigs, pazemigs un gadigs macitajs, kurs katru nedelu skrien ka vejsh, lai visu,visu sagadatu. Ludziet, lai Rinkonas gaisa kugis kalpo vel ilgi un lai Samuelam pietiek speka, izturibas un energijas turpinat sho sagades un visus parejos 8347 pienakumus! Noteikti kadreiz gribesu uzrakstit vairak par vinju : )

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru